donderdag 10 januari 2013

The Breakfast Club

In een nummer van Flow vond ik een lijst met wel 146 tips voor een 365-dagenproject. Volop leuke ideeën: maak elke dag een foto van je aanrecht of van een vast punt bij jou in de straat, teken elke dag een 'doodle', schrijf een limerick of haak een 'granny's square' voor je eigen deken, om maar wat te noemen...

Ik heb altijd veel bewondering voor mensen met 365-dagenprojecten. Mits ze het volhouden natuurlijk. ;-) Ik kwam voor het eerst met het fenomeen in aanraking door een studiegenootje dat elke dag een portretfoto van zichzelf maakte en die online zette. Ze deed dat in het jaar dat ze dertig werd. Dat vond ze iets bijzonders, een mijlpaal, waar ze op deze manier bij stil wilde staan. Het werden uiteindelijk iets minder dan 365 portretten, maar ze kwam toch een heel eind. Veel verder dan ik zoiets waarschijnlijk zou volhouden. 

Maar het blijft leuk, dat soort projectjes. Het leek me toch wel een mooie uitdaging om ook zoiets te doen. Als het goed is, levert het je zowel creativiteit als discipline op. Naar aanleiding van de lijst uit Flow verzon ik een opdracht voor mezelf: maak een foto van je ontbijt en plaats die op je blog. Niet elke dag, maar één keer per week. Ik ben benieuwd of ik het kan volhouden hier 52 ontbijtjes te posten. 

Doorgaans bestaat mijn ontbijt uit een mok koffie en yoghurt met fruit en een scheutje honing of ahornsiroop. Meestal eet ik terwijl ik iets anders doe: lezen, typen of zelfs een popje naaien zoals je hier op de foto ziet. Waarschijnlijk komen in deze rubriek juist de anders-dan-anders-ontbijtjes langs, maar je moet bij de basis beginnen, toch?

4 opmerkingen:

  1. iedere dag lijkt me ook niet te doen, 52 moet kunnen! Ik ben benieuwd wat je iedere ochtend naar binnen werkt hoor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk dat je er weer bent Cisly. Ik weet niet of ik altijd reageer, maar ik lees het met plezier! Je vorige blog hoef ik dus niet meer te checken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi, leuk dat je reageert! Nee, Het huis van Roos en Beer hoef je niet meer te checken. Je kunt je trouwens ook aanmelden als volger, ofwel via Blogger of via e-mail. Dan blijf je vanzelf op de hoogte. :-)

      Verwijderen
  3. 1 keer per week, dat moet te doen zijn. Zo'n 365 dagen project... ik dacht gelijk 'oh zo'n granny square moet kunnen'... Maar toen dacht ik ook gelijk dat ik dat niet kan. Er zijn genoeg dagen dat ik nauwelijks aan iets normaals toe kom, laat staan iets extra's zoals dit.

    BeantwoordenVerwijderen